Din kurv er lige nu tom!
Handelsbetingelser
Disse handelsbetingelser gælder for køb foretaget via www.printvaerk.dk og regulerer forholdet mellem dig som kunde og Printværk.
Generelle Oplysninger
Printværk
Nymarks Allé 249
8320 Mårslet
Danmark
CVR: 39018195
Tlf: 20445188
Email: kontakt@printvaerk.dk
Betaling
Ved bestilling på www.printvaerk.dk betaler du købet igennem “Woocommerce” & “Stripe” betalingsplatform hvis du betaler med kredit- og debitkort, Apple Pay, eller Google Pay. Du betaler igennem “Vipps MobilePay”, hvis du bruger MobilePay. Al betaling på siden foregår sikkert og krypteret igennem disse tredjeparter, og ingen betalingsoplysninger er gemt hos Printværk.
Vi tager imod følgende betalingsmetoder:
– Visa
– Mastercard
– MobilePay
– Apple Pay
– Google Pay
Når du gennemfører købet på hjemmesiden, vil beløbet blive reserveret på dit kort.
Beløbet for dit køb trækkes først, når varerne afsendes.
Alle beløb er opgivet i DKK, Danske Kroner. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer
Hvis der opstår problemer med den valgte betalingsmetode, kontakter vi dig for at aftale en alternativ løsning. Ved mistanke om svindel kan vi desuden sætte din ordre på pause, og anmode om yderligere verifikation af dine betalingsoplysninger.
Produkter
Kunden er indforstået med at alle produkter der sælges er 3D printet, og der vil altid være synlige print lag, også kaldet layer lines, samt ujævnheder og uperfekte overflade. Dette er en del af alle 3D printede objekter, og er ikke en defekt. Der kan ikke reklameres, returneres, eller klages over layer lines og uperfekte overfalder som falder inden for hvad der er forventeligt ved 3D print.
Print Service
Ved brug af speciallavet produkter igennem vores “Print On Demand” service, giver vi altid gratis og uforpligtede estimater på opgaver. Hvis kunden vælger at acceptere ordren, skal det fulde beløb betales inden produktion af ordren kan gå i gang. Beløbet er bindende, og kan ikke ændres hverken af kunden eller Printværk, efter aftalen er indgået. Det er ikke muligt at få refunderet beløbet hvis kunden annullere ordren, efter produktionen er startet. Da speciallavet produkter ikke er testet på forhånd, kan det ske at det ikke er muligt at printe et tilfredsstillende resultat. Hvis dette skulle opstå, vil ordren annulleres og kunden modtager en fuld refundering.
Ligeledes ved “Justering af model”, giver vi gratis og uforpligtende estimater. Hvis kunden vælger at acceptere estimatet, skal det fulde beløb betales inden arbejdet kan påbegyndes. Prisen bliver regnet pr. påbegyndte 15. minut. Beløbet er bindende, og kan ikke ændres hverken af kunden eller Printværk, efter aftalen er indgået. Det er ikke muligt at få refunderet beløbet, hvis ordren annulleres, efter arbejdet er påbegyndt.
Både ved “Print On Demand” og “Justering af model” kræver det at modellen der skal printes eller justeres, har en gyldig kommerciel licens. Har modellen ikke en kommerciel licens, må vi ikke bruge den. Det er udelukkende kundes ansvar at sikre de besider den korrekte licens for modellen, og Printværk kan ikke stilles til ansvar for manglende eller forkert licens på modellen.
Levering
Vi leverer til hele Danmark via PostNord. Den forventede leveringstid er normalt 7-10 hverdage efter, at ordren er bekræftet. I travle perioder, kan leveringstiden være længere. Hvis leveringstiden overstiger 10 hverdage fra købsdatoen, vil du modtage en mail omkring dette, samt en estimeret leveringsdato.
Fragtpriser
Køb under 500kr:
PostNord Pakkeshop: 49kr
PostNord Hjemmelevering: 69kr
Køb over 500kr:
PostNord Pakkeshop: Gratis
PostNord Hjemmelevering: 29kr
Skade under transport
Hvis du modtager din vare beskadiget, skal du straks reklamere din ordre ved at kontakte os på kontakt@printvaerk.dk. Du skal dokumentere skaderne ved at tage billeder af emballage, indpakning, samt produktet, og vedhæfte i din email og oplyse dit ordrenummer.
Fortrydelsesret
Som kunde har du 14 dages fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven, på alle produkter købt i vores webshop. Indenfor 14 dage fra tidspunktet du har modtaget din ordre, kan du til enhver tid gøre brug af din fortrydelsesret. For at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du kontakte os på kontakt@printvaerk.dk, og gøre tydeligt opmærksom på du ønsker at bruge din fortrydelsesret, og oplyse dit ordrenummer. Vi vil derfor guide dig igennem processen. Produkter kan kun returneres ubrugte, og skal være i samme stand som da de blev leveret, og må ikke være forringet eller beskadiget. Du er som kunde altid forpligtet til selv at betale omkostningerne, for returnering af varen. Varen skal desuden altid pakkes sikkert og ansvarligt, i samme eller tilsvarende emballage som den blev modtaget.
Du har ikke fortrydelsesret på speciallavet produkter igennem vores “Print On Demand” service, da de er lavet efter kundens specifikationer eller har fået tydeligt personligt præg.
Refusion
Når vi har modtaget den returnerede vare, tilbagefører vi købsbeløbet til de bankoplysninger du oplyser. Når refusionen er blevet godkendt, skal du oplyse bankoplysninger med regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres.
Reklamationsret
Som kunde har du 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven.
Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller produktion. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering, betjening eller brug af produktet. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen.
Klager
Hvis du som kunde vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@printvaerk.dk. Vi håndterer din klage hurtigst muligt, og vil altid bestræbe os på at finde en tilfredsstillende løsning.
Hvis du har en klage, og det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan der sendes en klage ti:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@printvaerk.dk